Jom Kita Berkawan

Friday, 5 August 2011

Di Hari Ulang Tahun Ku..........

Alhamdulillah........Syukur ke hadrat Ilahi kerana masih lagi di beri peluang untuk terus bernafas di dunia ini. Tanggal 5 Ogos merupakan hari yang sangat Bermakna dan Bersejarah dalam hidupku kerana pada tarikh inilah aku mula mengenali apa itu dunia.........Terasa sungguh bertuah pada tahun ini kerana ulang tahunku jatuh pada hari Jumaat yang merupakan penghulu segala hari, di bulan Ramadhan Al-Mubarak, Bulan yang Mulia.....:)





Ucapan ribuan terima kasih tak terhingga buat sahabat2 yang mendoakan kesejahteraanku.......Sesungguhnya kalian amat bermakna dalam hidupku ini.........Di kesempatan ini juga, Aku memohon jutaan kemaafan di atas lisan yang tak terjaga, janji yang terabai, hati yang selalu berprasangka dan sikap yang pernah menyakitkan hati kalian semua....(terasa macam nak raya plak).....hehehehe. Sebenarnya xperlu tunggu raya kalau kita nak mintak maaf kan.......terserah pada diri kita sendiri bila hati kita dah terbuka untuk meminta maaf dan memaafkan seseorg.......^___^

Kata orang tarikh ulangtaun kelahiran hampir sama dengan tarikh kematian kita (kiranya dekat2 laa). Setiap kali kita menyambut hari kelahiran, kita lupa yang kematian semakin hampir dengan kita. Bila terfikirkan tentang kematian, terasa macam amalan dekat dunia ni xcukup lagi dan bnyak lg yang perlu aku pelajari. Dan kadangkala aku terfikir, betapa sedihnya diri ini andai aku pergi sebelum sempat membalas jasa IBU ku. Sudahlah jasa AYAH xmampu kubalas di dunia ini.......hnya sekalung doa yang mampu aku panjatkan untuknya.... (sedih plak rasanya).

Doaku agar diri ini di panjangkan umur, dimurahkan rezeki, mendapat jodoh yang soleh (InsyaAllah), di rahmati Allah SWT, semakin matang (kerana perangai masih lagi kebudak2kan) dan di permudahkan segalanya.....Amin.....:)





Ya Allah,
Semakin jauh langkah umurku meniti hari,
Ku pohon Hidayah-MU,
Moga di hari lahirku ini,
KAU Berkatilah umurku,
Dan Izinkan Aku Dekat Dengan Redho-MU....
Amin.....






Doa Hari Lahir

Ya Allah,
Panjangkanlah Usiaku,
Agar lebih lama dapat ku Mentaati Mu,
Jadikanlah kehidupan ini sebagai ladang,
Moga di akhirat kelak ku mengutip hasilnya,

Ya Allah,
Tambahkanlah amalan ku disaat bertambahnya usia ku,
Jadikanlah jalan Mu yang bersinar menyinari jalan ku,
Rehatku adalah rantaian zikir,
Rantai yang ku kalungkan pada leher ku,
Sebagai tanda cinta ku pada Mu,

Ya Allah, 
Engkau tidak mensia-siakan segala usaha ku,
Mencari haruman Syurga ciptaan Mu,
Tempat Rehat dan Nikmat Abadi.....
Amin....





Tetiba plak minat lagu niey.......:)
Jom Layan......

Tanpamu-Sabhi Saddi & Helena  

Tanpamu hidup jadi sunyi
Tanpamu ku seakan mati
Tanpamu bagai malam tanpa bintang
 
Tanpamu aku kan tersesat
Tanpamu tiada lagi hasrat
Tanpamu seakan jantung ku berhenti
 
Kau yang terindah dalam hidup ini
Dan tak kan pernah berubah selamanya
Aku terlahir hanyalah untuk kamu
Jadi pelindung dirimu
 
Tanpamu nafas ku terhenti
Kernamu ku ada disini
Tetap bersamaku
Selalu disampingku
Untuk selamanya
 
Kasih yakinlah kepada diriku
Sayang dan cintaku pun hanya untukmu
Dan takkan berubah untuk untuk selamanya
Cintaku padamu


No comments:

Post a Comment